Veel gestelde vragen

 

BESTELLEN


Hoe kan ik bestellen?

Onze maaltijden zijn online te bestellen via de webshop of door middel van een bestelformulier dat u wekelijks aan uw bezorger meegeeft. Bestelformulieren zijn verkrijgbaar via de bezorger. U kunt tot uiterlijk maandag 12.00 uur voor de daaropvolgende week bestellen. 

Kan ik ook telefonisch bestellen?

Een proefpakket is uiteraard telefonisch te bestellen. Voor de reguliere bestellingen verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van de webshop of het bestelformulier. Uiteraard staat onze klantenservice voor u klaar om u telefonisch te ondersteunen bij het bestelproces.

  

Tot wanneer kan ik bestellen, wijzigen of annuleren?

U kunt tot maandag 12.00 uur uw bestelling voor de daarop volgende leveringsweek aan ons doorgeven, wijzigen of annuleren. Indien u uw bestelling wenst te wijzigen of te annuleren, stuurt u een e-mail of belt u met onze klantenservice op telefoonnummer 035 – 20 31 277. Na de sluitingsdatum en tijdstip kunnen bestellingen niet meer kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden.

Is er een minimale bestelhoeveelheid?

Bij 3 warme maaltijden per week is de bezorging gratis (anders € 2,95). De bezorgingskosten voor koelverse maaltijden bedraagt € 2,95 per leverdag. Uw bestelling voor koelverse maaltijden moet uit tenminste 3 maaltijden bestaan.
 

Kan ik ook alleen bijgerechten of verse serviceartikelen bestellen?

Nee, uw bestelling moet altijd uit minimaal 3 maaltijden (hoofdgerechten) bestaan. De bijgerechten zoals soepen en salades en desserts is een extra service voor onze maaltijdklanten.
 

Kost inschrijven geld, zit ik ergens aan vast?
Nee, u zit nergens aan vast en bent tot niets verplicht. 
 
Kan ik een proefbestelling doen?

Wij overtuigen u graag van de kwaliteit, smaak en gemak van onze maaltijden. U kunt dan ook een proefpakket bestellen; u betaalt 3 maaltijden naar keuze en ontvangt bij iedere maaltijd een gratis zuiveldessert. 

Wat als u geen maaltijden meer wilt afnemen?

Als u geen maaltijden meer wenst af te nemen, kunt u dit zowel telefonisch via de klantenservice op het telefoonnummer 035 - 20 31 277 of per e-mail aan ons doorgeven. Alleen lopende bestellingen worden dan nog aan u uitgeleverd. Mocht u nog een thermobox in uw bezit hebben, dan haalt onze bezorger deze bij u op. 



MAALTIJDEN

 

Ik wil een koelverse maaltijd bestellen, wat krijg ik?

Een maaltijd is bedoeld voor één persoon en weegt gemiddeld 450 gram. De door u bestelde maaltijden zijn apart verpakt en zitten in een kartonnen doos waarop uw klantgegevens staan en eventueel alle productinformatie wordt vermeld. De individuele maaltijden zijn voorzien van een doorzichtige folie, zodat u ziet wat u gaat eten. Op de maaltijdverpakking zit een sticker met alle ingrediënten, de houdbaarheidsdatum, bereidingsinstructies en allergenen informatie. De koelverse maaltijden worden op dinsdag en vrijdag bij u thuisbezorgd.
 

Ik wil een warme maaltijd bestellen, wat krijg ik?

Een maaltijd is bedoeld voor één persoon en weegt gemiddeld  450 gram. De door u bestelde warme maaltijden worden (Hilversum ook tussen 11.30 - 13.30 uur) tussen 16.00 en 18.30 uur warm in een thermobox bij u geleverd. Op de thermobox staan uw klantgegevens. De maaltijd blijven tot circa 18.30 uur lekker warm in de thermobox mits u de deksel erop laat. Dus vanaf het moment van bezorgen kiest u zelf uw eetmoment. De maaltijden zijn verpakt in een dichte verpakking en aan de bovenkant voorzien van een doorzichtige folie, zodat u ziet wat u gaat eten. Op de maaltijdverpakking zit een sticker met alle ingrediënten, de houdbaarheidsdatum en allergenen informatie. 
 

Hoe gezond zijn de maaltijden Gooise Tafel?

Bijna al onze maaltijden bevatten, afhankelijk van het soort maaltijd, circa 2 ons verse groente zo vers van het land. Bijna alle groente worden gestoomd om de smaak, kleur, vitamine en mineralen te behouden. Slechts enkele groente (veelal bladgroenten zoals spinazie, andijvie, etc.) worden gekookt omdat dit de smaak en structuur ten goede komt. Al onze maaltijden zijn standaard vet- en natriumbeperkt. Natuurlijk gebruiken we géén overbodige toevoegingen en maken géén gebruik van kunstmatige houdbaarheid verlengende technieken of conserveringsmiddelen. Uiteraard vindt de bereiding van de maaltijden plaats onder de strengste HACCP richtlijnen, zodat u zeker bent van een kwalitatief hoogstaande en smakelijke maaltijd.
 

Hoe moet ik mijn koelverse maaltijd bewaren?

Al onze producten moeten na bezorging meteen in de koelkast bewaard worden, op een temperatuur van het liefst 4 °C. maar in elk geval onder de 7 °C. Een maaltijd kan na bezorging nog 5 dagen gekoeld bewaard worden. Op de verpakking staat de tenminste houdbaar tot (THT) datum vermeld.
 

Kan ik de koelverse maaltijden invriezen na ontvangst?

De maaltijden worden koelvers geleverd en zijn geschikt om in te vriezen. Echter raden wij invriezen af omdat het de smaak en structuur van de maaltijd nooit ten goede komt! De maaltijden zijn 5 dagen houdbaar in de koelkast waardoor invriezen overbodig wordt.
 

Kan ik de warme maaltijden na ontvangst opnieuw opwarmen?

De warme maaltijden zijn niet geschikt om opnieuw op te warmen.
 

Hoe moet ik mijn koelverse maaltijd verwarmen?

Het verwarmen en opdienen van een maaltijd is heel eenvoudig. Op iedere maaltijd staan de opwarminstructies vermeld.
Prik gaatjes in de doorzichtige folie. Zet het bakje in de magnetron en verwarm de maaltijd 4-6 minuten op een matige stand, op 600 watt. Laat de maaltijd 1 minuut staan, alvorens het folie te openen. U kunt de maaltijd op een eigen bord overscheppen of direct vanuit het bakje opeten.
U kunt onze maaltijden ook verwarmen in de oven op 120° gedurende 30 minuten. (AANBEVOLEN)  
Als de oven nog heet is van een vorige bereiding, laat dan de oven eerst afkoelen tot 120° anders smelt de verpakking. Ook nu eerst gaatjes prikken in de folie.

Tip 1: Uw maaltijd op een voorverwarmd bord blijft langer warm. 
Tip 2: Als u meerdere maaltijden gaat verwarmen, verwarm deze dan een voor een. Laat na verwarming de eerste bakjes nog gesloten terwijl u de volgende maaltijd(en) verwarmt. In een gesloten bakje blijft de maaltijd langer warm. 
 

Zijn de maaltijden biologisch?

De maaltijden zijn niet biologisch. We koken met alléén maar verse ingrediënten en de maaltijden worden zonder overbodige toevoegingen bereid. Daarbij wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van lokale producten. Lekker en gezond is voor ons het allerbelangrijkste!
 

Zijn er ook vegetarische maaltijden?

Ja, wij hebben wekelijks een aantal vegetarische maaltijden in het assortiment.
 

Wordt er rekening gehouden met diëten, allergieën of voedselintoleranties?

Jazeker. De maaltijden zijn bijna allemaal natriumbeperkt en vetbeperkt tenzij anders vermeld. Daarnaast zijn er maaltijden die ook geschikt voor diabetici zijn. Mocht u hulp nodig hebben bij het samenstellen van uw weekmenu, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.
 

Wat betekent de afkorting (D) die bij de maaltijden staan?

VB: vetbeperkt (standaard zijn onze maaltijden vetbeperkt)

NB: natriumbeperkt (standaard zijn onze maaltijden natriumbeperkt)

D: Diabetes: deze maaltijden zijn geschikt voor diabetici 



BEZORGING

 

Waar bezorgt Gooise Tafel?

Wij leveren bezorgen in 't Gooi, Baarn, Soest Wijdemeren, Weesp. Mocht u buiten ons bezorggebied wonen, neem dan contact met ons op en dan kijken wij naar de mogelijkheden om u van dienst te zijn.
 

Kan ik mijn maaltijden ergens afhalen?

Nee, op dit moment werken wij alleen door middel van thuisbezorging.
 

Wanneer bezorgt Gooise Tafel?

De koelverse maaltijden leveren wij 2 keer per week, te weten op dinsdag en vrijdag tussen 15.30 en 18.30 uur uit. In Hilversum is dat tussen 9.30 en 13.30 uur.
De warme maaltijden leveren wij dagelijks tussen 16.00 en 18.30 uur. In Hilversum ook tussen 11.30 en 13.30 uur.
 

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Wij leveren de maaltijden graag persoonlijk bij u af en laten de maaltijden niet zomaar achter, tenzij u in het opmerkingenveld tijdens de bestelprocedure heeft aangegeven dat wij de maaltijd bij de buren mogen achterlaten. Mochten wij niet kunnen afleveren, dan gaan de maaltijden weer mee retour en nemen wij contact met u op om een afleverafspraak te maken. Voor een nalevering zijn wij genoodzaakt € 2,95 in rekening te brengen.

 

PRIJZEN & BETALEN

Worden er bezorgkosten berekend?

Bij 3 warme maaltijden per week is de bezorging gratis (anders € 2,95). De bezorgingskosten voor koelverse maaltijden bedraagt € 2,95 per leverdag.Wij vragen u om thuis aanwezig te zijn als wij bezorgen, zodat u geen extra kosten hoeft te maken. Indien wij bij uw afwezigheid en zonder kennisgeving dat uw maaltijd(en) bij uw buren afgeleverd mag worden alsnog moeten naleveren, dan brengen wij u hiervoor € 2,95 in rekening. 
  

Op welke wijze kan er betaald worden?

Als u online bestelt kunt u door middel van Ideal betalen. Ook kunt u een incassomachtiging afgeven. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers is het niet mogelijk om contant of met de pin te betalen.
Wenst u door middel van een automatische incasso te betalen, dan vragen wij u om bij aanmelding voor onze maaltijdservice een Machtiging SEPA Incassoformulier in te vullen. Dit formulier kunt u na het invullen naar ons  e-mailen of per post naar Postbus 978, 1200 AZ Hilversum, versturen. 
 

Wanneer vindt de afschrijving bij een automatische incasso plaats?

Voor zowel de koelverse als warme maaltijden schrijven wij maandelijks het bedrag af dat overeenkomt met de grootte van de bestelling van die maand. Voorafgaand ontvangt u van ons een gespecificeerde factuur van uw afgenomen maaltijden. De afschrijving kunt u rond het einde van de maand dan wel aan het begin van de nieuwe maand verwachten.
 

Tijdens het betalen of bestellen via de webshop ging er iets fout. Wat moet ik nu doen?

Stuurt u ons een e-mail of bel met onze klantenservice op 035 – 20 31 277 .

 

SERVICE

 

Hoe bereik ik jullie als ik een opmerking of een klacht hebt?

Dagelijks staan wij voor u klaar met onze verse maaltijden en verse service artikelen. Uiteraard horen wij graag indien u ideeën of klachten heeft waardoor wij onze dienstverlening aan u kunnen verbeteren. Gebruik hiervoor het contactformulier, stuur een e-mail naar onze klantenservice of bel ons op het telefoonnummer 035 -20 31 277. Bellen kan op werkdagen tussen 09.00 en 15.30 uur. Na 15:30 uur brengen wij de maaltijden rond en kunt u een boodschap voor ons achterlaten op de voicemail. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
 

Wat als ik niet tevreden ben?

Wij gaan voor de beste kwaliteit van maaltijden en bezorging, maar ook zeker voor onze klantenservice. Laat ons weten waar u ontevreden over bent en we zorgen ervoor dat we met een passende oplossing komen! Gebruik hiervoor het contactformulier, of stuur ons een e-mail.
 

Wat als bij bezorging blijkt dat de bestelling beschadigd, onjuist of incompleet is?

Geef dit dan direct aan de bezorger door. Komt u er pas achter nadat de bezorger alweer vertrokken is, neemt u dan direct telefonisch contact met ons op op het telefoonnummer 035 – 20 31 277. 

 

ACCOUNT

 

Hoe maak ik een online account aan?

Om een account aan te maken klikt u op de knop 'Mijn account/Registreren' rechts bovenin uw scherm. U komt dan op de inlog en registratiepagina terecht, waarin u dient te klikken op 'Account aanmaken'. Vul in het volgende scherm uw persoonlijke gegevens in en doorloop de stappen om uw account aan te maken.
 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Wilt u uw accountgegevens wijzigen, log dan in met uw account. Klik hiervoor op de knop ‘Mijn account/Registreren’ rechts bovenaan uw scherm en vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Klik vervolgens op de knop 'Inloggen'. U wordt direct doorverwezen naar uw account, waar u alle gegevens zelf kunt controleren en aanpassen. 
 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Klik op de groene knop ‘Mijn account/Registreren' rechts bovenin uw scherm en vervolgens op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul nu uw e-mailadres in en klik op de knop 'Verstuur'. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail met daarin een link waarmee u uw wachtwoord kunt resetten. Let op deze link werkt slechts 30 minuten. Als deze tijd verstreken is, dient u opnieuw de link 'Wachtwoord vergeten' aan te klikken en de stappen alsnog te doorlopen.

Merken: